.

Konco-konco

Friday, September 30, 2011

Al-Qursi

aku pencinta ayat Qursi...aku juga suke kan surah Al-mulk, tp aku xhafal lg makne nye..aku harap 1 hari nanti terhafal jugak surah al-mulk dgn makne nye same juge dgn ayat Qursi..


Segala puji hanya bagi Allah subhanahu wa ta’ala, shalawat dan salam semoga tetap tercurahkan kepada baginda Rasulullah salallahu ‘alaihi wa salam, dan aku bersaksi bahwa tiada tuhan yang berhak disembah dengan sebenarnya selain Allah yang Maha Esa dan tiada sekutu bagi -Nya dan aku bersaksi bahwa Muhammad adalah hamba dan utusan -Nya.. Amma Ba’du:
Allah subhanahu wa ta’ala berfirman:

"Allah, tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia Yang
Hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk -Nya) tidak mengantuk
dan tidak tidur. Kepunyaan -Nya apa yang di langit dan di bumi. Tiada yang
dapat memberi syafaat di sisi Allah tanpa izin -Nya. Allah mengetahui apaapa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak
mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki -Nya .
Kursi(^) Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat
memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar ." (QS. AlBaqoroh: 255)

ni info lg berkenaan ayat Qursi :: AYAT QURSI
Maksud surah Al-Mulk :: Al-Mulk
Line leaf top Pictures, Images and Photosonion head Pictures, Images and Photos

No comments: