.

Konco-konco

Wednesday, February 9, 2011

sape paku?belacan?inquiry!



sape mamat2 ni...b4 ni aku xtau lgsg kot..sampai la 1 pg tu terbukak MHI kot, tu p0n dh nk hbs...dorg jemput due mat saleh yg di panggil paku and belacan..?hoh?apeke name daa..then, aku google lah utk huraikan keingin tahuan aku ni...rupenye, byk sungguh carian psl dorg neh kt tenet bile aku cr..ler??aku ketinggalan zamankah?..klu nk tau lebih lanjut teletah dorg berbahasa Melayu g la ushar kt youtube, melambak2 kot~

dr 1 blog yg aku bace, dpt la info skit psl dorg..paku n belacan ni dulu penah duduk kt Malaysia kt Sabah/Sarwak dlm lebiy kurang setahun lebiy la jugak..dorg duk Malaysia sbb join kerja mengalih2 gereja2 kt sekitar sabah dan sarawak....smpai pandai berbahasa sbh/srwk..tgk la ni ha antara video dorg speak malay...Hidup Malaysia!!!

Belacan&paku: Tribute P.Ramlee


Belacan&Paku, Selamat Hari Raya


itu je ke Tun??x membantu lgsg!!..haha...yela2..ni ha beberape info tambahan lg psl dorg yg di petik dr blog2 lain~


"si Belacan dan si Paku berasal dari USA. Belacan berasal dari Utah manakala Paku berasal dari Arizona. Masing-masing berumur 22 tahun dan pernah tinggal di Sarawak sebagai ahli sukarelawan ;).. Sebelum sampai ke Malaysia, Belacan dan Paku terlebih dahulu memulakan training mereka pada bulan August 2007 di US then pergi ke Malaysia bulan September 2007. Paku memulakan tugasnya sebagai sukarelawan di Bintulu, manakala si Belacan ditempatkan di Singapura buat sementara waktu.. Setelah selesai di Singapura, Belacan pergi ke Bintulu, Sarawak mengikuti jejak si Paku... Belacan dan Paku saling tolong-menolong dalam mempelajari bahasa Melayu dan salah satu bahasa etnik masyarakat Sarawak iaitu bahasa Iban....dan akhirnya mereka berjaya sehingga ke tahap berloyar buruk..hehehe (nemu nama utai berloyar buruk seduai sulu? gerenti nda nemu kan?:p)hehe"




join la FB paku dan belacan nie...aku tgk sume blog nk post psl dorg..apedaaa, aku x tiru tau..mmg nk tau psl dorg nie, xtiru ok...rase bangge org luar suke negare kite..tu je=)

Line leaf top Pictures, Images and Photosonion head Pictures, Images and Photos

No comments: