.

Konco-konco

Wednesday, October 17, 2012

entry update: Hidup aku


haaaaaaaaaa...lame dah x update. Mai update entry baru sikit..!

orite..sekarang dah hampir sebulan setengah dah duk kerteh keje contract. duk umah sewa ni dah dekat 2 minggu. So far..hmmmm..bosan lah buat kerja yg kite xminat.ye la, my background safety, dapat keje kene buat risk management. x feel. Mula la nak ngulor je.hey hey...jgn kate ngulor2 ni sebab xde keje ye, keje berlambak2, sebab byk sgt la jadi bosan and stress...Bende baru nak start up, first time is the hardest. Dengan pengalaman setahun jagung ni berhempas pulas la buat bende ni sorang2, xde partner nk geng buat same2 cam dorang. Dengar kate bulan 12 ni baru my partner masuk, seorang E2 title 'Puan', hope ok lah..


ok abes pasal keje. Saya semakin slim ye..akibat x makan tgh hari kerana save budget. Hihi..macam2 alasan aku bagi kalau org tye nape x lunch...kat org sini ckp diet, kt org sane ckp saje2..kdg2 diam xtau nak jwb ape pun ade. Gaji bulan lepas dapat half..nak sampai hujung bulan ni cukup sbnr nye tp alahai nak kene pegi KL pulak...dah jadi short budget. Minggu depan terbang lagi la ke KL nampak gayenye..

Keje sorang2 xbest, team work is the best..

tadi dari pagi smpai petang habis masa duk depan PC mengarang email. Nak hantar kat head2 of units, head division kat bukan calang2 org..pangkat E3 E4 weh..nak mintak tlg org nampak sgt lah aku ni terlalu dungu sampai nak karang email pun perlu kan bantuan, so gigih la aku menyusun ayat sendiri..email ni juz nk communicate nak bgtau dorang appointed as certain2 accountability la regarding risk management yg aku tgh set up ni. Tapi cara nak bgtau tu punye la berpusing kepala nak karang..Dari pagi..last2 kul 2 ke 3 ntah tadi baru shoot email dengan lafaz bismillah dan tawakal. Ayat cm hampeh ke ape lantak la..

After lunch hour, org dr Iperintis department (IT) datang bawak PC baru. Aku nyibuk la tgk si zakeri dak IT tu pasang PC baru kat meja2 kosong..sedang borak2, suddenly boss (my HOD) dtg dr belakang..."haaa Yaya, dapat dah lap top?". I said aaaaaaaaa on de way kot. (Dalam hati..hoorey dapat lap top, boss mention depan org IT lak tu, lagi cepat la I dapat!!!)...then. he said "Great summary!ur email..great".....rase nak melompat dgr kene puji gitu. Boss dah kate gitu kire ok lah. Sengaja xnk cc ke head division aku sbb die cerewet and details, sah2 kene komen email tu, tp klu HOD aku ni sempoi, asal sedap mate memandang semua dipujinya,,

Cmtu la keje. stress..but once ada org appreciate, stress tu lesap serta-merta. Sometime I felt almost give up doing Risk Management in this very big company..Bende2 nak start up ni kasi la senior2 otai buat, aku sekadar nak membantu boleh la..ni ade ke bg kat org yg naive dalam industry dorang, mmg kelabuuuuuuuuu la~hahahahaha


ya itu die update terbaru tentang hidup saya!

Eifel tower key chain boss bagi beli dari Paris. Selipar to my colleague kasi baru balik training kat Langkawi.             
       THANK YOU 

onion head Pictures, Images and Photos

No comments: