.

Konco-konco

Wednesday, August 11, 2010

perangai manusia~

bermacam2 perangai manusia aku jumpe...aku xfokus kt dak2 U aku jek,nk ckp pangai dorg smpai kiamat p0n xhbs.pangai org selain kwn2 U p0n bermacam2 aku jumpe...yg baik,yg jht,selfish,penipu,pemfitnah,tamak,dengki,talam 2 muka,busuk hati tahap berulat...sume ni aku jumpe.mase kite ssh ade yg xtlg,mase kite senang die cr...ade gak mase kite ssh die tlg...tp tlg nye tu ade mkne...ade yg tau kite ssh,tp bt2 xtau dan menyusahkan lg(yg ni jenis xde otak dan ht perut skit,species ni baru jek jumpe~)...selame hidup 22 thn ni,byk jugak aku belajar perangai org...tp,aku sgt pasti sgt byk lg perangai yg aku xjumpe lg,dunie luar nnti pasti akan jumpe,aku cuma doakan aku dpt handle dgn org2 ber[erangai buruk ni...kalau org susah,aku tlg yg termampu,mgkin hr ni hr die,mane tau 1 hr nnti aku pulak yg ssh~

"aku berlindung di bawah naungan Mu ya Allah dari segala jenis orang2 ini..aminnnnnnnnnn"

awk ingat pesan saye tau...amalkan lah ni~
"...Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh. Barang siapa yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya ..."


Suatu ketika, salah seorang sahabat Rasulullah saw, Sa’ad bin Abu Waqqash ra duduk dalam keadaan murung. “Kenapa engkau wahai Sa’ad?” Tanya Nabi saw. “Ya Rasulullah, aku ditimpa kesempitan. Aku terus berusaha tapi kesempitan itu masih saja menghimpitku.” Jawab Sa’ad. Rasulullah bersabda, “Maukah engkau aku beritahu suatu doa yang apabila salah seorang dari kamu tertimpa kesusahan ataupun kesempitan dalam ujian kehidupan dunia, lalu ia berdoa, maka Allah SWT akan melenyapkannya?” "Tentu ya Rasulullah" Jawab Sa’ad. Lalu Rasulullah berkata: “Berdoalah dengan doa seorang hamba Allah SWT, Dzun Nun (Nabi Yunus as), ‘La ilaha illa anta, subhanaka inni kuntu minaz zaalimin’ (Maha Suci Engkau ya Allah, Sesungguhnya aku termasuk hamba Engkau yang selalu melakukan kezaliman: QS Al ‘Anbiyaa’ [21]:87) (HR Ahmad)

اللّهُمَّ إِنِّيْ عَبْدُكَ، وَابْنُ عَبْدِكَ، وَابْنُ أَمَتِكَ، نَاصِيَتِيْ بِيَدِكَ، مَاضٍ فِيَّ حُكْمُكَ، عَدْلٌ فِيَّ قَضَاؤُكَ، أَسْأَلُكَ بِكُلِّ اسْمٍ هُوَ لَكَ، سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ، أَوْ عَلَّمْتَهُ أَحَدًا مِنْ خَلْقِكَ، أَوْ أَنْزَلْتَهُ فِيْ كِتَابِكَ، أَوِ اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِيْ عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ، أَنْ تَجْعَلَ الْقُرْآنَ رَبِيْعَ قَلْبِيْ، وَنُوْرَ صَدْرِيْ، وَجَلاَءَ حُزْنِيْ، وَذَهَابَ هَمِّ

“Wahai Allah, sesungguhnya aku adalah hamba-Mu, anak dari hamba-Mu yang laki-laki dan perempuan (dari ayahku hingga Adam, dan dari ibuku hingga Hawa), ubun-ubunku dalam genggaman tangan-Mu, telah tetap hukum-Mu terhadapku, sungguh adil ketentuan (takdir)-Mu atasku. Aku memohon kepada-Mu dengan (wasilah) Nama-Nama-Mu, yang Engkau namakan diri-Mu dengannya, atau yang telah Engkau ajarkan kepada salah seorang hamba-Mu, atau yang telah Engkau turunkan dalam Kitab-Mu, atau yang Engkau rahasiakan di dalam ilmu ghaib di sisi-Mu; agar sudi kiranya Engkau jadikan al-Qur-an sebagai “hujan musim semi” dalam hatiku, cahaya di dadaku, penghilang kesedihanku dan kesusahanku.”

Line leaf top Pictures, Images and Photosonion head Pictures, Images and Photos

No comments: