.

Konco-konco

Wednesday, January 8, 2014

Throwback 2013 (My story)





Ala...macam dah lambat je nak rumus apa jadi 2013. Selalu orang post pasal summary tahun tu kat hujung tahun. Tapi tak pe la, nak jugak post entry..

Tahun 2013. Banyak jugak bende jadi.

1. Aku habis kontrak dengan Petronas kat Kerteh. Formerly known as Optimal Chemicals Sdn Bhd. Sebagai Risk Management Exec. Pengalaman berharga dan bagus ni walaupun sekejap je. Takde rezeki nak jadi permanent, semua suratan Allah kan.

2. After 2 weeks habis kontrak, kawan lama offer kerja die nak cari kerani katenya urgent. So, berpindahlah aku ke Bandar Jengka duduk dengan kak lang. Kerani je?aku x memilih kerja, yang mana dapat aku ambil lagi pun memang tengah tak de job apa2. Bukan setakat kerja kerani, semua kerja kot aku buat haha..macam semua kerja admin la. But even the job title is just 'clerk', macam2 benda juga yang aku tak tau dan belajar sepanjang kerja sini sebab kawan aku dengan mak die ni usahawan banyak cabang bisnes.

3. Aku dah jadi tunangan orang..Alhamdulillah. Ikatan ni sengaja dibuat untuk fokus membina masjid baru pulak nanti. Engagement held on 24th August 2013.

4. Tak semua benda manis, benda pahit2 pun ada. Cousin yg lepas SPM pergi KL kerja terus x balik2 jengka walhal dari kecik membesar di Jengka (dalam erti kata lain macam culture shock/lupa diri)..haha. funny. aku belajar kat Gopeng, Klang Lama, PJ, Puncak Alam x de la jadi camtu selama 4 tahun. Ada pulak org KL yg serang family aku bawak berita -ve bagai pasal dia. Wallahu'alam. Memang dah x macam dulu hubungan beliau dengan keluarga kat sini.

5. Ucu dan Mak Cu terima kehadiran cahaya mata mereka yang sulung raya haji ke-2, Alhamdulillah. Si comel diberi nama Ahmad Haziq Shafie Bin Ahmad Safari. Dah nak masuk 3 bulan dah. Ikut muke mak cu.

6. Husna Rashid which is my sister dapat further study kat ASWARA. Alhamdulillah, walaupun xde biasiswa or loan belajar, still dapat jugak teruskan belajar, harap dapat lah beliau mohon ptptn next sem.

7. Kak lang, sambung e-pjj degree in Multimedia and Graphic kat UTM Space. Pergi la hantar and teman beliau register tengah tahun hari tu kat Skudai. Alhamdulillah.

8. Adeeb dah makin bijak and comel, dah 2 tahun.

9. Nan dah beli motor baru.

10. Aku?huhu...aku ambil kereta secondhand. Kancil bagi kat abg. Alhamdulillah x terhingga sebab untuk mendapat beliau ni banyak sangat rintangan.

11. Aiman x disebut sebab xde apa2 pencapaian kerana beliau berhenti belajar.

12. Abg pun rutin kehidupan seperti biasa.

13. Oh hampir terlupa, my cousin yang so-so tu dah nikah. Janda dgn duda ok la tu. And beliau berjaya beli kereta viva hasil bekerja kat KL. Tahniah.

14. Dapat bawak En.Tunang and bakal mak mertua bercuti jalan2 kat Port Dickson, merasa la diorang tidur rumah abah kat Lukut. Happy moment.

15. Abah hantar kereta wira beliau pergi sembur cat baru. Smart balik kereta hihi..

16. Rumah jengka cat baru warna putih kelabu untuk Raya Aidilfitri. Rumah Mak Cik ha sebelah pulak renovate jadi rumah batu bahagian depan b4 raya puasa siap.

17. Arwah Pak Cik Saidin kembali ke rahmatullah pada awal bulan Ramadhan. Al-fatihah.



ape lagi ye...macam x ingat je..huuhu..cukup la setakat ni dulu (^____^)




Line leaf top Pictures, Images and Photos onion head Pictures, Images and Photos

No comments: