.

Konco-konco

Thursday, January 6, 2011

daun pisang ciptaan Allah~




selame aku hidup 22 lg sebulan 23 tahun ni...baru aku discover keajaiban tuhan yg sbnrnye de kt blakang umah aku jek...ish3, cmne leh xjumpe selame aku hidup sebelum ni..ni la lg satu, ajaib nye ciptaan Allah. daun pisang ni berbentuk beralun-alun. bukan gunting tau, mmg original punye bentuk ni...bkn dpt dr sumber internet ye gmbr ni, ori terbaek dr ladang gune camera hp i okeh!

ni daun pucuk pisang...yg diambil kt belakang umah nenek ku di jengka 19..utk buat lemang aidiladha hr tu, so..takjub aku sebentar dgn penemuan baru dlm hidup aku, se simple2 benda bagi kite rupenye ade bentuk yg istimewa di sebalik gulungan pucuk daun nye..bentuk nye macam di gunting2 gune gunting bentuk (yg bdk sekolah rendah beli utk kerja pendidikan seni)..SUBHANALLAH~

p/s: teringat cite kartun anak2 sidek yg aku slalu bace kecik2 dulu...misbun sidek tangkap kelawar dlm pucuk pisang yg kuncup..die ckp, xigt la subuh ke waktu senja..kelawar nyorok dlm tu, so..klu sape nk try leh la try tgkap kelawar care misbun sidek ni...gud luck =)
Line leaf top Pictures, Images and Photosonion head Pictures, Images and Photos

4 comments:

mizct10 said...

salam.. knalan....

TNH AR said...

hai2..salam2 hulurkan tgn=)

Anonymous said...

salam..

singgah folo ur blog..***38

TNH AR said...

tQ for visiting~