.

Konco-konco

Sunday, May 15, 2011

Meet My Beloved Frens K-Dey&Naddy

semalam sy rase sangat2 seronok dpt jumpe kawan lame yg tersayang...adoiyai sesat lak korg nk dtg sini..yep mmg hutan manyak kt sini kan, kdey hesh da penah dtg kampus tp ley lupe jalan hoho..haha. kidey and naddy. lame xjumpe korg kn since matrix lg.tQ kdey belanje McD. even sekejap je jumpe tp cukup la rase puas hati dpt jumpe setelah sekian lame plan nk jumpe x terjumpe2. hepy for both uol da berjaye kan...ko naddy da master (bangge2), kdey lak lg setahun jek nak habes medic, relax kdey..bertahan, lg setahun jek lagik nnti kite jumpe kt labour room Hospital Perak, hahaha!!~

Line leaf top Pictures, Images and Photosonion head Pictures, Images and Photos

Saturday, May 14, 2011

Case Acid Splasher beware~

ape kes?...ape kes???pasepa??awat??bakponyo?

memang xde hati perut...bwh ni nk share sikit info pasal kes ni utk visitors my blog, copy dari slh satu website de terbace hr tu...cume utk berkongsi dan mengingatkan korg semue, hati-hati~

Say to Acid Splasher!

Salam semua, baru-baru ini ada tengok rancangan Malaysia Hari Ini dan terbaca di The Star berkenaan Kes serangan simbah asid (Acid Splasher) yang kerap berlaku di sekitar kuala lumpur sejak akhir-akhir ini. Terkini - wajah suspek simbah asid kat bawah nie! sebarkan!!

mesej dari IPD tun razak, motor suspect simbah acid, dapat dikesan: honda ex5. WPV 4963. Sebarkan

wajah suspek simbah asid

wajah suspek simbah asid

Apa sebenarnya motif mereka membuat perkara keji macam nie yea?, dan kenapa motif sasarannya cuma wanita? adakah motif dendam atau saje suka-suka melihat mangsa mengerang kesakitan? ngeriii pulak rasanya nak berjalan-jalan di sekitar Kuala Lumpur nie, minta dijauhkan dari kita, sama-sama kita sentiasa beringat.


tambahan di sini, gambar CCTV yg dpt snap images due ekor penjenayah ni.

"From the images, police now said one of the suspects was in his 20s, while the accomplice was in his 30s. One was described as thin, while the other was said to be chubby. Both are dark-skinned."


Berikut sumber dari Facebook Polis Diraja Malaysia (PDRM)

- Sejak bulan Februari 2011 sehingga 27 Mac 2011 terdapat (18) kes kejadian simbah “asid” yang berlaku di Kuala Lumpur. (18 okeh!!!)


- Kejadian ini reda buat seketika dan berulang kembali pada 6 hingga 7 Mei 2011 dengan (2) kejadian masing-masing yang berlaku di Sentul dan Dang Wangi.


- Kebanyakan mangsa adalah daripada kalangan wanita yang sedang dalam perjalanan pergi dan balik berkerja, terdapat juga kejadian serangan berhampiran sekolah di sekitar Bangsar dan Brickfields pada satu ketika.


- Suspek dipercayai (1) atau (2) lelaki India, bermotosikal datang dari arah belakang mangsa dan menyimbah sejenis cecair dipercayai ‘Alkaline-based’ atau ‘Oxidizing Agent’ ke arah muka atau badan mangsa. Cecair ini akan memberi kesan irritasi kepada mangsa apabila terkena kulit tetapi tidak mengakibatkan melecur.


- Di dalam kebanyakan kes serangan, saspek akan bertindak ketika mangsa bersendirian atau ketika mangsa berjalan di tepi jalan yang tidak sesak menuju ke kawasan parkir kereta atau stesyen LRT.


- Lokasi yang kerap menjadi sasaran mangsa adalah di tepi jalan sekitar kawasan sekolah, tepi jalan berhampiran tempat parkir atau tepi jalan berhampiran stesyen LRT atau pondok menunggu bas.


Orang ramai diminta menyalurkan maklumat kepada pihak polis dan mangsa dinasihatkan supaya melaporkan kepada polis dengan cara memanggil hotline 03-21159999 dengan kadar segera supaya tindakan susulan dapat diambil untuk mengesan serta menangkap penjenayah ini.

Nota Yanmie : Minta dijauhkan dari kita, beringat selalu..aminn


Rakan Cop >>> 03-21159999

Read more:
Line leaf top Pictures, Images and Photosonion head Pictures, Images and Photos

Thursday, May 12, 2011

my story on Final Draft

hmmmmm....start jumaat lepas sampai la hr selasa kelmarin tak sah kalau xtido cecah kul 4 atau 3.30 pagi. begitu la situasi genting yg aku hadapi skrg..ade sesentengah nye xmemahami aku perlukan sedikit ruang dlm tempoh genting ni utk menyiapkan final draft thesis aku. Mereka xfaham yang final draft ni sgt2 penting setelah presentation 2 mggu lepas yg disaster. hmmm...kenapa ade yg xfaham situasi aku ni???

cite pasal final draft...kenape start jumaat baru start genting???nak tau?jumaat tgh hari aku g jumpe supervisor..yesss, ofcos la genting bile supervisor and slh sorg panel aku hr tu suruh aku tambah lg analysis psl pellet ikan utk support aku pye project..cuak xcuak la, due date rabu 11hb May, 5 hari je lg pas hr jumaat tu. pas je jumpe, report kene alter blk, almost 70% alteration, aku dh menggelabah pk psl pellet analysis, dh siap amek kunci bilik AAS Jumaat tu, lastly, call kak wan, she said that she want joining me to do analysis on her fertilizer. so, lega sikit..dpt tarik nafas sekejap...dlm kereta. aku kene hold dulu masuk lab hr ahad kpd hr isnin sbb nk tgu k.wan blk kedah amek fertilizer, sabtu dan ahad bole la bersengkang mate repair report dulu..so, hr isnin dr pg sampai petang bertungkus lumus la kami analyze sampel pellet dan fertilizer.. alhamdulillah~ dpt bacaan..even though blk dr lab hr isnin tu tgn dan lutut ketar sbb berdiri sepanjang hr..harap berbaloi, Ya Allah aku tawakkal selepas segale usaha..aminnn~

sehingge selase mlm, saat genting, aku cume dpt lelapkan mate kul 6.15pg. Menyiapkan saki-baki report yg belum edit (format, agreement, abstract, acknowledgement, paging, appendix, margin, spacing)..oh, pg kul 8 kene pegi fakulti farmasi ade seminar SAAG (Success As A Graduate), gile ah! mmg ting tong la pg tu...lari jap dr seminar g print sbb due b4 kul 12 tgh hr!!dh la tu, lap top lak wt hal, certain chapter xleh insert page number, terpakse la tampal menampal page number mane yg xde tu, leceh...leceh.

hesh, mmg hr yg berpeluh2..dgn panas, dgn kalut, dgn penat, dgn mengantok..sabor jela~

SAAG habes kul 5 ptg...tp lajak kul 5.30ptg, kul 6.50ptg baru jejak umah sewa...feuwww~
mlm tu kul 9mlm aku da tumbang...bestnye dpt bantal.utk mlm ni dan esok sehingga keputusan akhir samada TL x TL, aku free..dpt la rehat sebentar, tenangkan hati..relax puas2...alhamdulillah syukur~

Line leaf top Pictures, Images and Photosonion head Pictures, Images and Photos

Wednesday, May 4, 2011

aku dah graduate ke???

semalam...2 May 2011..present final year project...dh berhari2 tido 3-4 pagi..nk muntah..aleh2, last2...teruk je present, kene hentam teruk...i hate dot...dot..dot. serba xkene slide, i dunno wts wrong wif me..even, teruk...giler2, at least tu la usaha aku kn, yg panel tu p0n..jgn la tau hentam je, bg la semngat sikit...ni even sikit p0n xde, patut ke???cittt!!!

ape ntah...tp, aku igt aku sorg je teruk, ramai lg kene hentam teruk2..hr ni 2nd day. hr ni turn post-dip and e-pjj presentation...so far ok la, de gak kene hentam..

nasihat utk lecturer la kn,, dun be to cruel la hentam student, u must know the better way to tegur..nasihat and comment, dont bcoz of u lecturer and u know everything u can treat us like dat...teruk laa..we are in learning process, tambahan lg bg post-matrix, diz is the first tyme we handling our own project...baru nk adapt, wif zero experience on diz..please la, len la post dip or e-pjj, dorg lebiy berpenglaman than us. be lil' bit linear la utk kami post-matrix..should be dorg lebih tau pasal ni...appreciate out effort run the lab till nite, cost run project and so on..ade nilai untuk setiap pengorbanan...jgn senang2 nk mention suruh extent or TL, perkataan2 mcm tu men'down'kan student u know ..tp hr ni bile panel ramai dr semalam pandai pulak die berlapik2 nk comment..nape x bt teruk2 mcm semalam kn??tertanya2 jugek aku..

so?hopefully..dengan penuh harapan dan belas, aku berdoa aku grad sekali same2 dgn kawan2 bulan 9 atau bulan 11 ni....konvo tahun ni...aminnnnnnn!ramai2 doa kan saye ye=)
Line leaf top Pictures, Images and Photosonion head Pictures, Images and Photos